مشاوره تحصيلي مشاوره تحصيلي .

مشاوره تحصيلي

انتخاب رشته كنكور سراسري تجربي

 

انتخاب رشته كنكور سراسري تجربي

پارمترهاي زيادي در انتخاب رشته ي كنكور سراسري تاثير گذار است كه داوطلب بايد همه ي اين موارد را در نظر بگيرد و با اطلاعات و آگاهي كافي انتخاب رشته كند .

يكي از اين پارامترها رشته تحصيلي داوطلب در دوران دبيرستان است , اينكه فرد در چه گروه آزمايشي شركت كرده اهميت ويژه اي دارد . همانطور كه مي دانيد رشته تجربه پرطرفدارترين رشته در كنكور سراسري است , همه ساله حدود 500 هزار داوطلب در اين گروه آزمايشي شركت مي كنند به همين دليل قبولي در اين رشته كار راحتي نيست .

انتخاب رشته آزمون سراسري با توجه به كارنامه اوليه كه رتبه ي كل , تراز و سهميه داوطلب در آن درج شده است صورت مي پذيرد .

رشته هاي بخصوصي در گروه آزمايشي تجربي وجود دارد كه پرطرفدارتر است و تاكيد داوطلبان بر روي قبولي در اين رشته هاست . رشته هاي پزشكي , دندانپزشكي , داروسازي , فيزيوتراپي و علوم آزمايشگاهي در صدر آن ها هستند و همين هم قبولي در اين رشته ها را سخت و دشوار نموده است .

به هنگام انتخاب رشته داوطلبان گروه آزمايشي تجربي فارغ از رتبه و ترازي كه دارند رشته هاي مورد علاقه خود را ليست كنند و بر اساس اولويت هايي كه دارند آن ها رتبه بندي نمايند .

پس از آن مي توانند به تحقيق و پرس و جو در مورد بازار كار هريك از رشته ها بپردازند و رشته اي دقيقا مطابق با علاقه و توانايي شان انتخاب كنند و در اولويت هاي خود قرار دهند .

كارنامه انتخاب رشته تجربي

كارنامه و نتايج اوليه كه منتشر شد داوطلبان به مدت دو هفته وقت دارند تا به انتخاب رشته بپردازند , اطلاعات مهمي چون وضعيت مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها , سهميه , رتبه داوطلب , استان بومي و .. كه در كارنامه گنجانده شده است براي انتخاب رشته بسيار كاربردي هستند و امكان قبولي در رشته ها بر اساس همين اطلاعات تعيين مي گردد .


برچسب: انتخاب رشته كنكور سراسري تجربي، انتخاب رشته تجربي 97، انتخاب رشته كنكور تجربي دانشگاه آزاد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد گروه تجربي، انتخخب رشته تجربي، مشاوره انتخاب رشته كنكور تجربي، مشاوره انتخاب رشته كنكور تجربي دانشگاه ازاد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۴:۳۸ توسط:negar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :