مشاوره تحصيلي مشاوره تحصيلي .

مشاوره تحصيلي

نرم افزار انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷

نرم افزار انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷

نرم افزار انتخاب رشته

در پست هاي پيشين به صورت اجمالي با (نرم افزار انتخاب رشته) آشنا شديد و در اين پست قصد داريم نگاهي عميق تر به اين نرم افزار انتخاب رشته كنكور سراسري 97 بياندازيم و آن را تحليل كنيم.

مطمئنا ذهن داوطلبان درگير سوال هاي بسياري در اين  باب(نرم افزار انتخاب رشته كنكور) مي شود كه قصد داريم به تحليل انها بپردازيم.

سوال هايي نظير:

نرم افزار چيست؟

نرم افزار انتخاب رشته كنكور سراسري 97 چيست؟

نرم افزار انتخاب رشته چگونه كار مي كند؟

نقاط ضعف يك نرم افزار انتخاب رشته چيست؟

كدام يك از نرم افزارهاي موجود كاربردي تر هستن؟(مشاوره تحصيلي درخت دانش)

آيا براي يك انتخاب رشته درست استفاده از نرم افزار انتخاب رشته ضروري است؟

ملاك انتخاب و پيشنهاد رشته هاي معرفي شده توسط نرم افزار انتخاب رشته چه مواردي است؟

آيا ترندهاي هرسال براي انتخاب رشته توسط اين نرم افزار ها رعايت ميشود؟

تفاوت انتخاب رشته ي سال 97 با سال هاي پيش و تاثير آن در اعتبار نرم افزارهاي انتخاب رشته چيست؟(شرايط انتخاب رشته كنكور سراسري ۹۷)

تعريف نرم افزار انتخاب رشته كنكور سراسري 97

لازم است در ابتدا تعريفي جامع از واژه نرم افزار ارائه دهيم. "نرم افزار، مجموعه اي از برنامه هاي رايانه اي، رويه ها و مستندات است كه انجام كارهاي مختلف بر روي يك سيستم رايانه اي را بر عهده دارد. در دانش رايانه و مهندسي نرمافزار تمام اطلاعات فراوري شده بوسيله سيستم كامپيوتر، برنامهها و داده ها را نرم افزار مي نامند."

با استفاده از اطلاعات پذيرفته شدگان  كنكور (مثل رتبه، درصد، شهر محل پذيرش و...) در سال هاي پيشين تعدادي از موسسات طي چند سال اخير دست به ابتكار جالبي زده اند به اين صورت كه شما رتبه ي كنكور 97 خود را در اين نرم افزار وارد ميكنيد و اين سيستم افرادي كه رتبه يي شبيه به شما داشته اند و در هر رشته محل پذيرفته شده اند را ليست كرده و به شما نشان مي دهد.

تاثير علاقه در انتخاب رشته كنكور سراسري 97

متاسفانه نرم افزار انتخاب رشته علايق شما را در نظر نمي گيرد، و از اعمال ملاك هاي شخصي شما براي انتخاب يك رشته و دانشگاه  مناسب عاجز است به عنوان مثال جدا از علاقه شما كه مهم ترن عامل مي باشد ملاك هاي ديگري هم در انتخاب حائز اهميت است، كه اگر امروز آنها را ناديده بگيرد براي چند سال آينده تحصيلي بايد با آنها دست و پنجه نرم كنيد مثلا مسافت يك دانشگاه تا شهر محل سكونت شما، اينكه يك دانشگاه خدماتي از قبيل خوابگاه هاي دولتي ارائه مي دهد يا نه. اينكه اساتيد بهتر و قوي تر در هر رشته در كدام دانشگاه مشغول به تدريس و فعاليت هستند و...

اما تنها لطفي كه نرم افزار انتخاب رشته در حق شما ميكند اين است كه يك برشي از تعدادي پذيرفته شدگان سال هاي قبل را با ذكر تمامي رشته هاي مختلف كه شايد درصد زيادي از آنها هم مدنظر شما نباشد را به شما نشان مي دهد.

عامل مهم ديگري كه نبايد از آن چشم پوشي كرد اين است كه هرسال يك سري رشته هاي خاص ترند ميشوند كه تعداد زيادي از داوطلبان قصد تحصيل در آنها را دارند و در نتيجه حجوم علايق به اين رشته ها زياد مي شود و اين رشته ها با توجه به نياز جامعه وجهه اجتماعي كه دارند يا زير ساخت هايي كه براي آينده شغلي خوبي در آن رشته ايجاد ميشود و ديگر عوامل بورس ميشوند و بايد دانست كه ترندها در سال هاي مختلف متفاوت هستند.

كاربرد نرم افزار انتخاب رشته در كنكور 97

خوبي استفاده از آن اين است كه به طور تقريبي مي توانيد از وضعيت پذيرش در سالهاي گذشته مطلع شويد. اما ايراد بزرگي كه در همين زمينه وجود دارد اين است كه انتخاب رشته هاي اين نرم افزارها براساس رتبه ي داوطلب مي باشد اما در اصل، پذيرش از سوي سازمان سنجش از طريق نمرات تراز داوطلبان صورت مي گيرد و اين ميتواند اعتبار و پايايي اين نرم افزار هاي انتخاب رشته را زير سوال ببرد.

به عنوان مثال فرض كنيد كنكور پارسال از سطح سوالات راحت تري برخوردار بوده و سوالات كنكور امسال دشواري بيشتري داشته،  لذا تراز داوطلبان در سال گذشته از امسال  بالاتر مي باشد و در نتيجه مثلا رتبه 1000 امسال با رتبه 1000 پارسال از تراز متفاوت و به دنبال آن شانس قبولي متفاوتي برخوردار است. حالا به همين نقطعه ضعف تغيير كردن ظرفيت هاي هر سال مخصوصا در رشته  هاي پرمخاطب را هم اضافه كنيد.

بررسي نرم افزار انتخاب رشته از نگاه ديگر

و اما وجود يك تفاوت در كنكور امسال با پارسال ميزان كاربردي بودن نرم افزار انتخاب رشته را براي داوطلبان امسال كمرنگ تر ميكند! و آن اين است كه در كنكور امسال برخلاف سال هاي قبل تنها يك دفترچه براي هر دو گروه دولتي و آزاد ارائه شد اما تمام داده ها و اطلاعت اين نرم افزار بر اساس كنكور سال هاي گذشته مي باشد كه آزمون آزادو سراسري جدا برگذار ميشدند و در نتيجه تراز ها و رتبه هاي متفاوتي را هم دارا بودند.

از ديگر ضعف هاي نرم افزار انتخاب رشته مي توان به اين مورد اشاره كرد كه هر ساله تعدادي از رشته ها يا حذف مي شوند يا تعدادي رشته در بعضي دانشگاه ها اضافه مي شوندو يا ظرفيت ها تغيير مي كند و اين موارد اصلا در نرم افزارهاي انتخاب رشته لحاظ نخواهد شد.

اهميت مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري

يك مشاور با در نظر گرفتن شرايط مخصوص داوطلب، استعداد، تراز كنكور 97، پر درآمدترين رشته و بازار كار، علاقه، تراز آخرين نفر قبولي كنكور 96، مسافت و سطح علمي دانشگاهها و بسياري از فاكتورهاي ديگر مي تواند انتخاب رشته اي را انجام دهد كه نرم افزار انتخاب رشته تنها يكي از فاكتورها را دارا مي باشد.

توجه: افرادي كه تمايل به مشاوره حضوري دارند جهت تعيين زمان و رزرو وقت مشاوره با شماره 09033806196 در تلگرام پيام بدهند تا در اسرع وقت هماهنگي لازم با مشاوران تخصصي انتخاب رشته سراسري درخت دانش به عمل آيد.

براي مشاوره تخصصي رشته ها و زير گروهها بر روي لينك هاي زير كليك نماييد:

مشاوره انتخاب رشته كنكور رياضي ۹۷

مشاوره انتخاب رشته كنكور انساني ۹۷

مشاوره انتخاب رشته كنكور تجربي ۹۷

مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري درخت دانش

در آخر اين نكته را نيز بايد گوشزد كرد كه شما به عنوان يك شركت كننده در كنكور كه حدود يك سال از مهم ترن سال هاي زندگي خود را وقف درس كرديد و انرژي و هزينه در اين راه گذاشتيد تا چه اندازه ورود به رشته، دانشگاه و شهر خاصي مي تواند در سرنوشت و آينده شما تاثير بگذارد؟ و تا چه اندازه با ديد باز به اين راه قدم مي گذاريد؟ مطمئنا خيلي زياد...

پس هرگز اين نكته را فراموش نكنيد كه به نرم افزار انتخاب رشته اطمينان صرف نداشته باشيد! بلكه به آن به عنوان يك گزينه در كنار باقي موارد كاراتر و اطميناني تر موجود نگاه كنيد. در اين راه  براي انتخاب رشته و انتخاب مسير و سرنوشت شما مشاورين زبده درخت دانش همواره آماده ي خدمات رساني به هم وطنان عزيز هستند.

مشاوره تحصيلي درخت دانش براي پيشبرد اهداف بلند مدت و كوتاه مدت خود در راستاي رسيدن به موفقيت هاي شما عزيزان، با تلاش هاي شبانه روزي خود در باب موضوع مشاوره انتخاب رشته كنكور سراسري، با مشاوران مجرب خود در خدمت شما دوستان عزيز خواهد بود.

براي ارتباط با واحد مشاوره تحصيلي درخت دانش با شماره گيري(تلفن ثابت بدون كدگيري) 9099072943 مي توانيد تماس حاصل فرماييد.

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

كانال تلگرامhttp://t.me/derakhte-danesh
اينستاگرامسامانه مشاوره تحصيلي درخت دانش


برچسب: نرم افزار انتخاب رشته كنكور سراسري 97، نرم افزار انتخاب رشته، مشاوره انتخاب رشته با نرم افزار انتخاب رشته، انتخاب رشته با نرم افزار انتخاب رشته،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۷:۳۸ توسط:negar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :