مشاوره تحصيلي مشاوره تحصيلي .

مشاوره تحصيلي

اهميت درس هاي اختصاصي در كنكور تجربي 98

اهميت درس هاي اختصاصي در كنكور تجربي 98

كسب رتبه برتر مرهون سه فاكتور اساسي، تلاش و پشتكار، منابع خوب و برنامه ريزي است. كه در اين مقاله ميخواهيم فاكتور دوم يعني منابع خوب را خدمت شما بيشتر توضيح بدهيم.

تعدد منابع، انتشارات و موسسات مختلف باعث شده است كه بسياري از دانش آموزان و داوطلبان كنكور براي انتخاب منبع مناسب براي كنكور دچار سردرگمي و اشتباه شوند. عدم انتخاب منابع مناسب كنكوري به هر دليلي، راه به ناكجا آباد است. چون باعث از دست رفتن انگيزه، انرژي و توان دانش آموزان و داوطلبان كنكور مي شود. و از همه مهمتر باعث اتلاف زمان (كه مهمترين ركن كسب رتبه برتر است) مي شود.

اهميت درس شيمي در كنكور تجربي 98

 درس شيمي در كنكور سراسري 98 و سالهاي اخير جزء سختترين و مفهوميترين درسها شناخته شده است درس شيمي شامل 2 بخش حفظيات و مسائل است.

در چند سال اخير توجه طراحان كنكور در اين درس نسبت به سؤالهاي تيپ مسئله بيشتر شده است و 50 درصد سؤالهاي كنكور درس شيمي و اهميت درس شيمي در كنكور 98 را مسائل تشكيل ميدهند.

معمولاً مسائل اين درس با اعداد بزرگ و تقريب اعشاري طرح ميشوند و ظاهري مشكل و پيچيده دارند اما در واقع بهراحتي حل ميشوند. اگر دانشآموزان به حل تمرين و تست زياد در اين بخش بپردازند و چندين بار سؤالهاي كنكور را حل كنند بهراحتي ميتوانند به سؤالهاي تيپ مسئله پاسخ دهند.

اهميت درس شيمي در كنكور تجربي

شيمي و تاثير آن در كنكور 98

در چند سال اخير سؤالهاي بخش حفظي به صورت بسيار مفهومي و تركيبي ارائه شده است و براي پاسخگويي به تيپ سؤالها لازم است دانشآموز بر متن كتاب درسي تسلط داشته باشد؛ اما براي تسلط بر متن كتاب درسي تنها مطالعهي كتاب كافي نيست و ضرورت دارد كه دانشآموز از يك برنامه كمك آموزشي استاندارد و خوب به صورت مكمل استفاده كند تا مطالب كتاب را بيشتر توضيح دهد و دانشآموز با استفاده از آن بتواند نكات كليدي را از متن استخراج كند.
در تقسيم بندي سوالات كنكور تعداد سؤالهاي اين درس بين 3 كتاب درسي شيمي دبيرستان تقريباً به نسبت مساوي توزيع شده است لذا توجه به تمام مباحث 3 سال درس شيمي ضرورت دارد(اهميت درس شيمي در كنكور تجربي).
اكثر مباحث شيمي طوري هستند كه دانشآموز بايدقبل از هر چيز بر مباحث پايهي آنها تسلط يابد. يعني يادگيري شيمي بايد مرحله به مرحله و از پايه شروع شود. مثلاً براي يادگيري مبحث اسيد و باز و الكتروشيمي اول يادگيري مباحث تركيبات يوني و كووالانسي لازم است .
نكته مهم اين است كه در متن كتاب درسي بيشتر بدانيدها، فكر كنيدها، آزمايش كنيدها و مطالب حاشيهي كتاب به ظاهر اهميت زيادي ندارند و معمولاً دانشآموزان به آنها زياد توجه نميكنند، اما طراحان سوالات كنكور از اين بخش ها سوال طرح مي كنند.

روش پيشنهادي درخت دانش براي درس شيمي كنكور 98

خلاصهنويسي و حاشيهنويسي در كتاب درسي شيمي بسيار اهميت دارد؛ زيرا تحليل و برداشت دانشآموز از مطالب درسي و يادداشت كردن آنها به صورت خلاصه در حاشيهي كتاب و همچنين نكتهبرداري از تستها و يادداشت كردن آنها در كنار مطالب مرتبط در حاشيهي كتاب براي يادگيري درس شيمي ميتواند بسيار تأثيرگذار باشد و باعث تثبيت بيشتر مطالب درسي در ذهن دانشآموز ميشود. استفاده از جعبه لايتنر كه قبلا راجع به آن كامل توضيح داده ايم، در اينجا از اهميت زيادي برخوردار است.

براي اطلاع از ليست بهترين منابع كنكور 98 و همچنين برنامه ريزي درسي كنكور 98 مي توانيد با مشاوران درخت دانش از طريق شماره 9099072943 (بدون گرفتن پيش شماره و از طريق تلفن ثابت) تماس حاصل نماييد.

اهميت درس فيزيك در كنكور تجربي 98

اهميت فيزيك در كنكور تجربي

 

فيزيك درسي محاسباتي مي باشد كه ۳۰ تست در كنكور تجربي را به خود اختصاص داده است. كنكوريها براي موفقيت در كنكور تجربي 98 و قبولي در رشتههاي بهتر بايد درصد خوبي در اين درس كسب كنند.

در پست هاي قبلي درخت دانش، اهميت درس شيمي، زيست شناسي و رياضي در كنكور تجربي 98 را براي شما داوطلبان سخت كوش كنكور سراسري 98 توضيح داده ايم اكنون راه موفقيت در فيزيك و دستيابي به درصد بالا را برايتان شرح خواهيم داد.

اهميت فيزيك 1 در كنكور تجربي 98

از كتاب فيزيك سال اول در كنكور تجربي معمولا مبحث آينه و عدسي ها مهم ترين مبحث است و به طور كلي هر ساله سه تست از بهترين منابع كنكور 98 به بحث آينه و عدسي اختصاص داده مي شود.

اهميت فيزيك 2 در كنكور تجربي 98

از كتاب فيزيك سال دوم دبيرستان به طور كلي از سرفصل فشار و قانون گازها دو تا چهار تست براي آزمون مطرح مي شود و مبحث مهم ديگر، كار و انرژي است كه يك سوال از اين مبحث نيز آورده خواهد شد.

اهميت فيزيك 3 در كنكور تجربي 98

از اين كتاب نسبت به فيزيك سال اول و دوم دبيرستان هر ساله سوالات بيشتري در كنكور مطرح مي شود و اهميت درس فيزيك در كنكور تجربي 98 را بيان ميكند.

از مبحث الكتريسيته ساكن يك تست، از مبحث خازن و مقاومت الكتريكي يك سوال تركيبي، از مبحث مقاومت الكتريكي 2 سوال به صورت جدا در كنكور مطرح مي شود. به شما عزيزان پيشنهاد مي كنيم كه براي تسلط بر فصل مقاومت الكتريكي تست هاي زيادي را حل كنيد چون در اين مورد تنوع سوال بسيار زياد مي باشد. از فصل مغناطيس و الكترو مغناطيس كه معمولا سرفصل هاي آسان فيزيك تجربي هستند، نيز دو تست در كنكور مطرح مي شوند.

اهميت فيزيك پيش دانشگاهي 1 در كنكور تجربي 98

چهار فصل مهم فيزيك پيش دانشگاهي 1 سينماتيك، ديناميك، موج و نوسان مي باشند. فصل هايي كه انواع تستهاي گوناگوني دارند و هر ساله شاهد خلاقيت طراحان در طرح تست از اين مباحث بوده ايم. مبحث سينماتيك و بردار ۳ تا ۴ تست در كنكور دارد كه احتمال طرح سوالات سخت از اين مباحث بسيار بالاست. ديناميك بين ۲ تا ۳ تست سهم دارد. از فصول موج و نوسان نيز كلا ۲ تا ۳ تست در كنكور مطرح مي شود.

اهميت فيزيك پيش دانشگاهي 2 در كنكور تجربي 98

فيزيك پيش دو ۴ فصل دارد. فصولي با مباحث حفظي و با فرمولهايي كه به راحتي با درك مفهوم آنها مي توانيد بر آن ها تسلط پيدا كنيد و از پس تستهاي اين فصول در سر جلسه آزمون بربياييد.

موفقيت در فيزيك تجربي در كنكور 98

خيلي از داوطلبان از ما سوال ميپرسند كه آيا امكان دارد در مدت زمان محدود درصد خوبي در فيزيك كسب كرد؟

در جواب بايد بگوييم بله امكان دارد. براي موفقيت در كنكور سراسري داوطلبان نيازمند داشتن تعادل در دروس عمومي و اختصاصي خود هستند. به شرط آن كه در دروس عمومي و اختصاصي خود در درسي ضعيف نباشيد و پاين تر از سي چهل درصد در يك واحد درسي نداشته باشيد، مطمئن باشيد با ميانگين ۵۵ تا ۶۰ درصد در تمامي دروس خود موفق به قبولي در رشتههاي خوبي خواهيد شد.

اهميت درس رياضي در كنكور تجربي 98

نميشه گفت كه هر سال با يك درصد مشخص در يك درس مي توان منتظر رتبه خاصي بود. اما تقريبا مي توان تخمين زد كه با كسب درصد سي يا سي و پنج درصد در درس رياضيات رشته تجربي با شرط متوسط بودن درسهاي ديگر، اميد به پيروزي داشت.
حالا مباحثي رو بهتون ميگم كه با ديگر مباحث رياضيات ارتباط و پيوستگي كمتري دارند.يعني لازم نيست براي جواب دادن به سوالات اون ها پايه رياضي قوي اي داشته باشيدو بايد حتما اهميت درس رياضي در كنكور 98 تجربي را بدانيم:

درس رياضي براي كنكوري هاي تجربي

اهميت بحث آناليزتركيبي و احتمال در كنكور تجربي 98

سهم اين مباحث تو كنكور بطور ميانگين سه تست(ده درصد)هست.
احتمال و آناليز باهم تدريس ميشن و براي يادگيري كامل احتمال آناليز رو هم بايد بلد باشيد.اما اين مباحث هيچ وابستگي به مطالب ديگه ندارند فقط اندكي نياز به هوش و تجزيه و تحليل دارند.
احتمال با ارزش ترين مبحثيه كه ميشه روش سرمايه گذاري كرد.يك سوال هميشه از احتمال دوجمله اي(برنولي)طرح ميشه كه فقط بايد اعداد رو در فرمول جايگذاري كرد و به جرات ميشه گفت اين تست يكي از سه تستي هست كه ساده ترين تستاي كنكورو تشكيل ميدن.ولي توجه كنيد احتمال مبحثي هست كه براي تسلط كامل بر اون نياز به تست زدن فراوان هست.

اهميت بحث آمار در كنكور تجربي 98

شما كتاب آمارو تو سال سوم ميخونيد.آمار هر سال در كنكور سراسري ۲تا تست داره اين دو تست در كنكور سراسري آسان ترين سوالات رياضي هستند به طوري كه شما با چند تا رابطه ابتدايي(واريانس،انحراف معيار،ميانگين و…)و چندتا نكته ساده به راحتي ميتونيد به اين سوالا جواب بديد.
معمولا از دسته بندي داده ها و نمودار ها روي هم يك تست طرح ميشه و تست ديگه مربوط ميشه واريانس و…البته گاهي اين مباحث را با هم تركيب ميكنن مثلا دسته بندي رو ميدن بعد انحراف معيار داده هاي نمودار جعبه اي رو ميخوان.كه بازهم آسان است. مثل انواع متغيير ها،روش هاي آماري و… بهتون توصيه ميكنم كه از متن كتاب غافل نشيد و اون رو هم بخونيد.
آمار مبحثيه كه شما ميتونيد با حداكثر۱۵۰-۲۰۰تست كاملا روي اون مسلط بشيد و اين دو تا تستو جواب بديد.

براي اطلاع از ليست بهترين منابع كنكور 98 و همچنين دريافت برنامه ريزي درسي كنكور 98 مي توانيد با مشاوران درخت دانش از طريق شماره 9099072943 (بدون گرفتن پيش شماره و از طريق تلفن ثابت) تماس حاصل نماييد و يا بر روي لينك رنگي زير كليك نماييد:

بهترين منابع كنكور 98 نظام جديد

بهترين منابع كنكور رياضي 98

اهميت درس زيست شناسي در كنكور تجربي 98

واضح است كه مطالعه ي صحيح و دقيق درس زيست شناسي(اهميت زيست شناسي در كنكور تجربي 98) براي داوطلبين رشته تجربي و بخصوص آنهايي كه متقاضي رشته هاي پرطرفدار هستند، اهميت ويژهاي دارد. هر چند اغلب داوطلبان به اهميت حياتي اين درس در كنكور سراسري آگاهي كامل دارند، ولي درخت دانش با بيان چند نكته ي كاربردي، به موفقيت شما كمك مي كند:

1- داوطلبين موفق و ممتاز، آنهايي هستند كه به تكرار كتابهاي درسي زيستشناسي مي پردازند، پس مرور هرچه بيشتر را فراموش نكنيد. نكات مهم آن را با استفاده از جعبه لايتنر هميشه مرور كنيد.
2- مي دانيد كه در زيستشناسي، قوانين ثابت و قاطع مثل درس رياضي وجود ندارد، بلكه موارد استثنايي فراوان هستند. پس كلماتي مثل " برخي و بعضي و بسياري و اغلب و گاهي و ..." را در كتابهاي درسي مشخص كنيد و مفاهيم برآمده از آنها را به خاطر بسپاريد.
3- تصاوير در زيستشناسي، به فهم بهتر مطالب درسي(كتاب زيست شناسي در كنكور تجربي) كمك شاياني ميكنند و هر ساله به طور مستقيم، از خود تصوير يا به طور غير مستقيم از مفاهيم آنها، سؤال طرح مي شود، پس زيرنويس آنها و نامگذاري بخشهاي مختلف شكلها را به دقت مطالعه كنيد.
4- اسامي جانداران مختلف ( مثل گياهان و جانوران و قارچها و آغازيان و باكتريها) را ياد بگيريد و خصوصيات ويژهي آنها را در كنارشان يادداشت كنيد. از كتابهاي سه سال زيستشناسي، تمام مطالبي كه در مورد آن جاندار نوشته شده را پيدا كنيد.
5 - بهترين منبع براي آمادگي بيشتر در آزمونهاي سراسري، نمونه سؤالات كنكورسالهاي گذشته است كه بايد حل و بررسي كنيد و در عين حال، ساير گزينهها را به دقت تحليل كنيد. بارها و بارها ديده شده كه سؤالات سالهاي قبلي با يكسري تغييرات جزئي در گزينهها يا صورت سؤال، به صورت پرسش جديدي در آزمون اخير، مطرح ميشوند.

كتاب زيست شناسي در كنكور تجربي

اهميت زيست شناسي در زيرگروه هاي 5 گانه

درس زيست شناسي در زيرگروههاي ۱ تا ۵ به ترتيب داراي ضرايب ۴و۴و۲و۲و۲ ميباشد،درس زيست شناسي درسي بسيار مهم در بين دروس اختصاصي مي باشد.بعد از رياضي و شيمي سومين درس پر اهميت به شمارمياد.

از تعداد ۵۰ سوال از اين درس در كنكور سراسري 98 مطرح ميشود كه سوالات ۱۵۶ تا ۲۰۵ رو شامل است، وقت پيشنهادي براي حل اين سوالات ۳۶ دقيقه ميباشد، منابع مورد استفاده از اين درس براي طرح سوال در كنكور كتابهاي درسي زيست دوم،زيست سوم،امار و زيست پيش است…
در درس زيست شناسي آزمون كنكور سوالات ترتيب به خصوص و خاصي را ندارند يعني فكر نكنيد ابتدا سوالات دوم و مي بينيد، بعد سوم و بعد سوالات پيش دانشگاهي رو در پيش رو خواهين داشت،كلا سوالات پس و پيش خواهند شد. ولي اگه بخوايم كلي بگيم:

تعداد سوالات زيست شناسي در كنكور سراسري 98 تجربي

اين ۵۰سوال اكثرا به شرح زير است:
۱۳سوال(۲۶درصد)مربوط به زيست دوم…
۱۹سوال(۳۸درصد)مربوط به زيست سوم…
۱۸سوال(۳۶درصد)مربوط به زيست پيش…
زير گروه 1: مواد امتحاني و ضرايب آن: زمين شناسي(0)، رياضي(2)، زيست شناسي(4)، فيزيك(2)، شيمي(3)

 

براي بازديد و مطالعه پربازديدترين مقالات درخت دانش بر روي لينك رنگي زير كليك نماييد:

پانسيون مطالعاتي چيست

مشاوره تحصيلي رايگان

روانشناسي تحصيلي كودك


برچسب: اهميت درس هاي اختصاصي در كنكور تجربي 98، اهميت درس شيمي در كنكور تجربي 98، شيمي و تاثير آن در كنكور 98، اهميت درس فيزيك در كنكور تجربي 98، اهميت فيزيك 1 در كنكور تجربي 98، اهميت فيزيك 2 در كنكور تجربي 98، اهميت فيزيك 3 در كنكور تجربي 98، اهميت فيزيك پيش دانشگاهي 1 در كنكور تجربي 98، اهميت فيزيك پيش دانشگاهي 2 در كنكور تجربي 98، اهميت درس رياضي در كنكور تجربي 98، اهميت بحث آمار در كنكور تجربي 98، اهميت درس زيست شناسي در كنكور تجربي 98،،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۱:۵۸ توسط:negar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :