مشاوره تحصيلي مشاوره تحصيلي .

مشاوره تحصيلي

بهترين منابع كنكور 98 كدامند؟

بهترين منابع كنكور 98 كدامند؟

متاسفانه عدم آگاهي كامل خانواده ها و دانش آموزان و گاها تقليدهاي دور از فكر كردن باعث ميشود كه داوطلبان كنكور در مهمترين و سرنوشت ساز ترين سال زندگيشان راه را به اشتباه و به خطا بروند و تحت تاثير اين اشتباه به كلي باعث تغيير و دگرگوني زندگيشان شوند. كنكور مهمترين و سرنوشت سازترين مقطع زندگي يك دانش آموز است. به جرات ميتوان گفت شخصيت كاري و زندگي دانش آموزان در زندگي آينده به كنكور گره خورده است. جاده دو طرف عبور و عدم عبور از سد كنكور بسيار متفاوت از هم ديگراست. بنابراين تاكيد ويژه ما اين است كه حتما با چشم باز و با آگاهي كامل منبع كنكورتان را انتخاب كنيد.

چطوري بهترين منابع كنكور 98 را انتخاب كنيم؟

بررسي سوالات كنكور از سال 90 به بعد نشان ميدهد كه هر سال سوالات به نسبت مفهومي و تركيبي طرح مي شود و اين تغييرات در گروه آزمايشي تجربي بسيار چشم گير است.(بهترين منابع كنكور 98) اما متاسفانه بسياري از منابع كنكوري كه امروزه به راحتي در اختيار دانش آموزان و داوطلبان كنكور قرار ميگيرد اين تغييرات را احساس نكرده اند و به همان شيوه و روش قبل راه خودشان را پيش گرفته اند. استفاده از روش هاي تشريحي و فاقد كارايي ديگر جوابگوي سوالات مفهومي كنكور نيست كه موسسات و انتشارات كنكوري بايد اين مهم را درك كنند و اين مساله را جدي بگيرند.

براي قبولي در كنكور 98 كدام منابع را استفاده كنم؟

منابعي كه پوشش كامل مطالب 98 را بدهد

يك منبع خوب براي كنكور بايد بتواند تمام مباحث كتاب را پوشش بدهد. اين پوشش نبايد به صورت كلي باشد؛ بلكه بايد خط به خط كتاب را تجزيه و تحليل كند. چون ماهيت كنكور و سوالات آن كاملا با امتحانات تشريحي فرق دارد و در برخي دروس تخصصي مثل زيست شناسي كه سوالات بصورت تركيبي و مفهومي طرح ميشود، نياز است خط به خط كتاب مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.

منابع داراي ارائه راهكار هاي ساده و كوتاه

يكي از آيتم هاي مهم سرجلسه كنكور و قبل از آن در دوران آموزش و آمادگي مبحث زمان و مديريت بهينه زمان است. بعضا پيش آمده كه برخي از دانش آموزان با آمادگي كامل سرجلسه كنكور حاضر شده اند اما به دليل عدم مديريت بهينه زمان موفق به پاسخگويي به تمامي سوالات نشده اند. دليل اصلي اين كار هم روش هاي بسيار طولاني و وجود فرمولهاي زياد در متاب هاي درسي و منابع كمك كنكور است. بسياري از منابع كنكوري گاها تعداد فرمولها و تكنيك ها را به جاي كاهش و سادگي، افزايش هم ميدهند. بنابراين منابع كمك كنكوري بايد راهكارهاي ساده و كوتاه را پيش پاي داوطلبان كنكور قرار بدهد تا هم در حين مرحله آموزش به سطح آمادگي لازم برسند و هم اينكه سرجلسه كنكور در كمترين زمان هر تست را پاسخ بدهند.

منابع آموزش مفهومي و شهودي

همانگونه كه پيش تر اشاره كرديم سوالات كنكوري از سال 90 به بعد كاملا مفهومي و شهودي شده است و متاسفانه خيلي از منابع كمك كنكوري با توجه به تغييرات پيش آمده در سطح سوالات كنكوري هيچگونه تغييري در محتواي خود ايجاد نكرده اند. تغيير سطح سوالات كنكوري منبع كاملا مفهومي و شهودي مي طلبد تا داوطلبان بتوانند حتي دروس محاسباتي مانند فيزيك، رياضي و شيمي را به صورت مفهومي ياد بگيرند و نيازي به حفظ كردن فرمول و تكنيك نباشد.

زمان مناسب تدريس و آموزش

يكي از مهمترين آيتم هاي منابع خوب كنكوري زمان تدريس و آموزش آن است. بسياري از منابع كنكور موجود در بازار كنكور وقت گير و حجيم هستند و خيلي از وقت دانش آموزان و داوطلبان را ميگيرد. اين امر خسته كننده و به مرور باعث ايجاد استرس و اضطراب در داوطلبان ميشود چون حجم زياد منابع و طولاني شدن دوران آموزش باعث ميشود دانش آموزان دوران مرور و جمعبندي را ديرتر شروع كنند و به موقع نتوانند سطح خود را بالا ببرند.

بهترين منابع كنكوررياضي 98

اكنون ميخواهيم با توجه به توضيحات ارائه شده بهترين منبع كنكور رياضي 98 بهترين منابع را خدمت شما معرفي كنيم. هر چند كه اعتقاد داريم معرفي منابع خوب كنكور با توجه به اهميت كنكور در كسب موفقيت و مسير زندگي دانش آموزان و داوطلبان داراي اهميت بسيار زياد است و با مختصر توضيحاتي نميتوان به نتيجه كافي رسيد. ولي اين اولين مقاله در اين مورد است و در ادامه ساير مقالات ديگر به ادامه اين مبحث خواهيم پرداخت.

بهترين منابع رياضي كنكور 98


برچسب: بهترين منابع كنكور 98 كدامند؟، چطوري بهترين منابع كنكور 98 را انتخاب كنيم؟، براي قبولي در كنكور 98 كدام منابع را استفاده كنم؟، بهترين منابع كنكوررياضي 98،،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۰:۳۲ توسط:negar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :